BUDDHA VAJRAYOGINI

Η Vajrayoginī (वज्रयोगिनी / Tibetan: རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / Chinese: 瑜伽空行母)
είναι ο Ταντρικός Βουδιστικός (तांत्रिक बौद्ध / वज्रयोगिनी, Vajrayāna)
θηλυκός Buddha (बुद्ध) και ένα ḍākiṇī (डाकिनी).
- Vajrayāna (वज्रयोगिनी / རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / 瑜伽空行母 / मंत्र्याना, Mantrayāna / तंत्रनारायण, Tantrayān / तांत्रिक बौद्ध धर्म, Ταντρικός Βουδισμός / गूढ़ बौद्ध धर्म, Εσωτεριστικός
Βουδισμός) είναι ένας όρος που αναφέρεται σε διάφορες Βουδιστικές παραδόσεις (σχολές)
της Tantra (तंत्र) και
του "Μυστικού Mantra" ("गुप्त मंत्र"),
ο οποίος αναπτύχθηκε στην Μεσαιωνική Ινδία και διαδόθηκε στο Θιβέτ, το Μπουτάν
και την Ανατολική Ασία.
Στο Θιβέτ, η Βουδιστική Tantra (बौद्ध तंत्र) αποκαλείται
Vajrayāna (वज्रयोगिनी / རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / 瑜伽空行母), ενώ
στην Κίνα είναι γενικώς γνωστή ως Tángmì Hanmi (漢密 / 唐密, "Κινεζικός Εσωτερισμός") ή Mìzōng (密宗,
"Εσωτεριστική Σέκτα") και στην Ιαπωνία, ως Mikkyō (密教, "Μυστικές Διδασκαλίες").
Η Vajrayāna (वज्रयोगिनी / རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / 瑜伽空行母) συνήθως
μεταφράζεται ως Διαμαντένιο Όχημα ή Όχημα του Κεραυνού, αναφερόμενη στο Vajra (वज्र), το μυθικό όπλο που χρησιμοποιείται και ως
τελετουργικό εργαλείο.
- Το dâkini (डाकिनी) είναι μία οντότητα λυτρωτικής ενέργειας, θηλυκής
μορφής.
- Στην Βουδιστική Tantra (बौद्ध तंत्र),
εμβληματικά dâkinis (डाकिनी) βοηθούν να διεγερθεί η μακάρια ενέργεια σε κάποιον
πρακτικό, μεταμορφώνοντας τις ρυπαρές πνευματικές καταστάσεις ή klesas (क्लेश,Kleśa / "δηλητήριο"), σε πεφωτισμένη αφύπνιση.
- Το
αρχετυπικό dâkini (डाकिनी) στον Θιβετιανό Βουδισμό (तिब्बती बौद्ध धर्म),
είναι η Yeshe Tsogyal (येशे सोवाईगल / Tibetan: ཡེ་ཤེས་མཚོ་རྒྱལ / Chinese: 益西措傑 / "Νικητήριος Ωκεανός της Σοφίας", "Βασίλισσα
της Λίμνης της Σοφίας"), σύντροφος του Padmasambhava (पद्मासाम्भव / गुरु रिंपोछे, Guru Rinpoche / "Γεννημένου από τον Λωτό").
Η Vajrayoginī (वज्रयोगिनी / Tibetan: རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / Chinese: 瑜伽空行母) είναι μία Anuttara Yoga Tantra Iṣṭadevatā (अन्तारा योग तंत्र इजादेवाटा / परम योगशब्द तन्त्र यिदम्, Θεότητα
του διαλογισμού), που η πρακτική της, συμπεριλαμβάνει μεθόδους για την αποτροπή
του κανονικού θανάτου, του ενδιάμεσου σταδίου (बार्डो, bardo) και της μετενσάρκωσης (μεταμορφώνοντας τα σε μονοπάτια
προς την επιφώτιση) και για την μεταμόρφωση όλων των πεζών καθημερινών εμπειριών
σε ανώτερες πνευματικές ατραπούς.
Οι πρακτικές σχετίζονται με την Chöd (चोड) της και με τις Έξι Yogas (छह योग) του Naropa (नरोपा).
Συνήθως περιγράφεται με το επίθετο, "sarvabuddhaḍākiṇī"
(सर्वबुद्धडाकिनी), που σημαίνει "την ḍākiṇī (οντότητα
/ डाकिनी) που είναι η Ουσία όλων των Buddhas (बुद्ध)".
- Σε μερικές
Σχολές Βουδισμού (बौद्ध धर्म), το bardo (बार्डो / Tibetan: བར་དོ་) ή antarabhāva (अंटारभवा) είναι ένα ενδιάμεσο, μεταβατικό ή προοδευτικό στάδιο
μεταξύ θανάτου και μετενσαρκώσεως.
Είναι μία πεποίθηση που δημιουργήθηκε αμέσως μετά τον θάνατο του Buddha (बुद्ध), με έναν
αριθμό πρώιμων Βουδιστικών ομάδων να αποδέχονται την ύπαρξη ενός τέτοιου
ενδιάμεσου σταδίου και άλλων σχολών να το απορρίπτουν.
Στον Θιβετιανό Βουδισμό (तिब्बती बौद्ध धर्म), το bardo (बार्डो / Tibetan: བར་དོ་) αποτελεί
το κεντρικό θέμα του Bardo Thodol (बार्डो थोडोल / "Απελευθέρωση
μέσω Ακοής κατά την διάρκεια του Ενδιάμεσου Σταδίου"), του Θιβετιανού Βιβλίου
των Νεκρών.
- Το Chöd (चोड / Tibetan: གཅོད / "να
υπηρετείς"), είναι μία πνευματική πρακτική που αρχικά ανακαλύφθηκε στις Nyingma (निंग्मा) και Kagyu (काग्यू) σχολές του Θιβετιανού Βουδισμού (तिब्बती बौद्ध धर्म), όπου
διδάσκεται ώς Anuttara Yoga Tantra (अन्तारा योग तंत्र).
Γνωστή και ώς "Τεμαχίζοντας το Εγώ", η πρακτική βασίζεται στους Prajñāpāramitā (प्रजनापरमिता / "Τελειότητα της Σοφίας") sutras (सूत्र, αφορισμοί) που αναπτύσσουν την ιδέα της "κενότητας" στην Βουδιστική Φιλοσοφία.
Σύμφωνα με τους Mahayana (महायान) Βουδιστές, η κενότητα είναι η απόλυτη σοφία της
αντιλήψεως ότι όλα τα πράγματα ελλείπονται εγγενούς υπάρξεως.
- Ο Nāropā (नरोपा / Nāropadā, Naḍapāda, Abhayakirti) ή Abhayakirti (अभ्यकर्ती) ήταν ένας Ινδός Βουδιστής Mahasiddha (महासिध / "κάποιος που ενστερνίζεται και καλλιεργεί τις 'Siddhi της
Τελειότητας' ή τις πνευματιστικές, μεταφυσικές, υπερφυσικές, μαγικές δυνάμεις").
Ήταν μαθητής του Tilopa (टिलोपा / πρακτικός
της Tantra και
Mahasiddha / 988 - 1069) και αδελφός ή κατ` άλλες πηγές, συνεργάτης και μαθητής
του Niguma (निगुमा / ένας από τους σημαντικότερους και με ιδιαίτερη
επιρροή, Yoginis και διδασκάλους της Vajrayana του 10ου ή 11ου Αιώνα στην Ινδία).
Ως Ινδός Mahasiddha (महासिध), οι οδηγίες
του Nāropā (नरोपा) ενημέρωσαν
την Vajrayana (वज्रयोगिनी / རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / 瑜伽空行母), ιδιαιτέρως
οι Έξι Yogas (छह योग) του Naropa (नरोपा)
σχετίστηκαν με το στάδιο της τελειοποίησης της Anuttara Yoga Tantra (अन्तारा योग तंत्र).
Αναμφίβολα, η Vajrayoginī (वज्रयोगिनी / Tibetan:
རྡོ་རྗེ་རྣལ་འབྱོར་མ་ / Chinese:
瑜伽空行母) είναι υπέρτατη Θεότητα του Ταντρικού Πανθέου.
Κανένας αρσενικός Buddha (बुद्ध), συμπεριλαμβανομένου του θεϊκού συντρόφου της,
Heruka-Cakrasaṃvara (चक्रसंवर), δεν
πλησιάζει την μεταφυσική και τελετουργική δυναμική της.
