MARICI

Mārīcī (मारीची / ऋषि मरीचि, Öser Chenma) στα Σανσκριτικά, σημαίνει: "Ακτίνα Φωτός".
Η καταγωγή της Mārīcī (मारीची / ऋषि मरीचि, Öser Chenma) είναι ασαφής.
Παρά ταύτα, εμφανίζεται ως ένα αμάλγαμα Ινδικών, Ιρανικών και άλλων Προγονικών
Θεοτήτων που υπήρξαν πριν από 1500 χρόνια.
Η Mārīcī (मारीची / ऋषि मरीचि, Öser Chenma) λατρεύεται στην Ινδία, το Θιβέτ, την Κίνα, την
Ιαπωνία και άλλες Ασιατικές χώρες.
Στον Mahayana (महायान) και στον Vajrayana (वज्रयाना) Βουδισμό (बौद्ध धर्म), η Mārīcī (मारीची / ऋषि मरीचि, Öser Chenma), είναι μία Deva (देव) ή ένα Bodhisattva (बोधिसत्त्व), που
σχετίζονται με το Φως και τον Ήλιο.
- Η Deva (देव /
Θεότητα) είναι ένα όν που δεν είναι ανθρώπινο και έχει θεϊκά χαρακτηριστικά,
όπως: να είναι περισσότερο δυνατό, να είναι μακροβιότερο και γενικότερα,
ευτυχέστερο των ανθρώπων, μολονότι δεν του αποδίδεται ανάλογος σεβασμός με τους
Buddhas (बुद्ध).
- Το Bodhisattva (बोधिसत्त्व) είναι ένα άτομο που οδεύει προς την Buddhahood (बुद्धत्व), την κατάσταση ή βαθμίδα ενός "αφυπνισμένου" Buddha (बुद्ध).
Η Mārīcī (मारीची / ऋषि मरीचि, Öser Chenma) είναι μία από τις Θεότητες Φύλακες (गार्जियन देवास / Guardian Devas).
Στο Θιβέτ,
η Marici (मारीची)
είναι γνωστή ως Öser Chenma (ऋषि मरीचि), η
" Γυναίκα που είναι Προικισμένη με Ακτίνες Φωτός".
Η Öser Chenma (ऋषि मरीचि) είναι μία
Yidam (यिदाम / Προσωπική Θεότητα), το φυσικό σύμβολο της επιρροής από τους Θεούς.
Είναι η Θεά της Αυγής.
Επιπλέον, η Marici (मारीची) είναι μια Yakṣī (यक्षी) ή Yakshinī (यक्षिणी).
- Yaksha (यक्ष) είναι το όνομα μιας
τάξης Πνευμάτων της Φύσης, που είναι συνήθως καλοπροαίρετα και φροντίζουν τους
φυσικούς θησαυρούς που είναι κρυμμένοι στην Γη και στις ρίζες των δένδρων.
Εμφανίζονται συχνά στην Ινδουιστική (हिंदू), Jain (जैन) και Βουδιστική (बौद्ध) Γραμματεία.
Η θηλυκή απόδοση της λέξης, είναι: Yakṣī (यक्षी) or Yakshinī (यक्षिणी).
Στην Βουδιστική (बौद्ध) Γραμματεία, οι Yaksha (यक्ष) είναι ακόλουθοι του Vaiśravaṇa (वैसरावना), του Φύλακα της Βορρά, ενός φιλάνθρωπου Θεού που
προστατεύει το δίκαιο.
Η Marici (मारीची)
επίσης, συμπεριλαμβάνεται πολλές φορές, στους Δώδεκα Ουράνιους Στρατηγούς, που
συνεργάζονται με τον Bhaiṣajyaguru (भैय्यागुरु), τον Buddha (बुद्ध) της
Ιατρικής.
Γενικότερα, το Σανσκριτικό "Marici" (मारीची)
είναι το όνομα μιας Θεάς του Βουδισμού (बौद्ध देवी), αποτελώντας το αμάλγαμα διαφόρων Ινδουιστικών (हिंदू) Προγονικών Θεοτήτων και πρωταρχικώς, του Θεού Marici (मारीची) που θεωρείται ότι
υπήρξε γιος του Brahma (ब्रह्मा / 梵天,Bonten) ή ένας από τους Δέκα
Πατριάρχες που δημιουργήθηκαν από τον Πρώτο Νομοθέτη, τον Manu (मनु).
Η Θεότητα απέκτησε θηλυκή υπόσταση με την αποδοχή της, από τον Βουδισμό (बौद्ध धर्म).
Στην Κίνα, η Marici (馬里奇 / मारीची) είναι γνωστή ως Molizhitian (摩利支天) ή Molizhitian Pusa (摩利支天菩萨) και λατρεύεται εξίσου ως Βουδιστική (佛教) και Ταοϊστική (道教) Θεότητα.
Χαίρει απόλυτου σεβασμού στον Εσωτεριστικό Βουδισμό (深奧佛教 / Esoteric Buddhism).
Εορτάζεται την 9η
ημέρα του 9ου Σεληνιακού μήνα.
Από τους Κινέζους Βουδιστές (佛教), λατρεύεται ως η Θεά του Φωτός και η Προστάτης όλων
των εθνών, από την οργή του πολέμου.
Στον Ταοϊσμό (道教 / Taoism), είναι γνωστή με το επίθετο: "Μητέρα της Άρκτου" (斗母元君 / Dǒumǔ Yuánjūn / Dipper Mother), το οποίο
χρησιμοποιείται και από τους Βουδιστές (佛教).
Η Dou Mu (杜穆) είναι δημοφιλής
Θεότητα και συχνά αναφέρεται ως η Βασίλισσα των Ουρανών (天后 / Tiān Hòu), ενώ λατρεύεται ευρέως
ως η Θεά του Beidou (北斗 / ο αντίστοιχος Κινεζικός Αστερισμός της Μεγάλης Άρκτου
με την διαφορά ότι συμπεριλαμβάνει 2 "επικουρικούς" αστέρες).
Επίσης, χαίρει σεβασμού ως η Μητέρα των Εννέα Αυτοκρατόρων Θεών, που απεικονίζονται από τους εννέα αστέρες του Αστερισμού Beidou (北斗).
Επιπλέον, αποκαλείται Μητέρα των Αστεριών ή Άρχοντας των Αστεριών (斗母元君 / Dau Mo Yuen Gwun), ως η Θεά που κυβερνά
όλες τις Tai Sui (太穗) Θεότητες.
Η Marici (馬里奇 / मारीची) ήρθε στην Κίνα, την εποχή της
Δυναστείας των Tang (618 - 907 μ.Χ).
Στην Ιαπωνία, η Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) είναι μία σημαντική Θεότητα στις Βουδιστικές Σχολές, Shingon
(真言宗) και Tendai (天台).
Είχε γίνει αποδεκτή από τους
Bujin (ブジン) ή Samurai (武士), τον 8ο Αιώνα μ.Χ., ως προστάτιδα και αρωγός.
Ενώ οι λατρευτικές
πρακτικές στην Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) προϋπήρχαν του Zen (禅), εμφανίζονται να είναι
προσανατολισμένες σε παρόμοια διαλογιστική μέθοδο, με σκοπό να επιτρέπουν στον
πολεμιστή να επιτύχει ένα υψηλότερο πνευματικό επίπεδο.
Η λατρεία της Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) υπήρχε για να παρέχει ένα τρόπο επίτευξης της
ανιδιοτέλειας και της συμπόνιας μέσα από Βουδιστική (仏教) άσκηση, ενσωματώνοντας ένα πάθος για κυριαρχία επί
του εαυτού.
Οι Samurai (武士) μπορούσαν να επικαλούνται την Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) στην Ανατολή του Ηλίου, για να επιτύχουν νίκη.
Εφόσον, η Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) σημαίνει "φως" ή αντικατοπτρισμός, μπορούσε να
επικαλεστεί από κάποιον, ώστε να διαφύγει της προσοχής των εχθρών του.
Επίσης, λατρευόταν αργότερα, κατά την Edo Περίοδο (江戸), ως η Θεά του πλούτου
και της ευδαιμονίας από την τάξη των εμπόρων, μαζί με την Daikoku-ten (大黒天) και την Benzaiten (弁財天), συμπληρώνοντας την
τριάδα των Santen (三天 / "Τρεις Θεότητες").
Η Marici (マリシテン, Marishiten / मारीची) πιστεύονταν ότι αποτελούσε μη σταθερό μέλος των Επτά
Τυχερών Θεοτήτων (七福神, Shichifukujin), που παραγκωνίστηκαν πλήρως από την Benzaiten (弁財天 / Ιαπωνική Βουδιστική Θεότητα
που
προέρχεται από την Ινδουιστική
Θεά, Saraswati).
Επιπλέον, πιστεύονταν ότι ήταν σύντροφος του Dainichi Nyorai (木造大日如来坐像 /
του Αρχέγονου ή Κοσμικού
Buddha) και
προάγγελος του Dainichi (大日 / Ουράνιου Buddha), συνδεδεμένη με τις
εκτυφλωτικές ακτίνες και την φωτιά του Ανατέλλοντος Ηλίου και ως εκ τούτου, με
την δύναμη του αντικατοπτρισμού και την αορατότητα.
