OCIMUM SANCTUM

2019-06-24

Στον Ινδουισμό (हिंदू धर्म), τα φύλλα του Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) αποτελούν κομμάτι των τελετών λατρείας του Vishnu (विष्णु / Βισνού).
Σύμφωνα με τις Βέδες (वेद / "Γνώση" / Ιερά Κείμενα της Αρχαίας Ινδίας), ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) είναι μία από τις σημαντικότερες Θεότητες του Ινδουισμού (हिंदू धर्म).

Επίσης, χρησιμοποιείται στην λατρεία των Αβατάρων του (अवतार / Avatar / η φυσική εμφάνιση ή η μετενσάρκωση μιας Θεότητας στην Γη), συμπεριλαμβανομένων: του Krishna (कृष्ण / Κρίσνα), του Rama (राम / Ράμα) και άλλων αρσενικών Vaishnava Θεοτήτων (वैष्णववाद, Vaishnavism ή Vishnuism / μία από τις μεγαλύτερες Ινδουιστικές Σχολές που θεωρεί τον Vishnu ως τον Υπέρτατο Άρχοντα), όπως του Hanuman (हनुमान् / Χανουμάν).

Το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) είναι ιερό φυτό για τους Ινδουιστές και λατρεύεται ως Avatar (अवतार / Αβατάρος) της Θεάς Lakshmi (लक्ष्मी / Λάκσμι).
Η Lakshmi (लक्ष्मी / Λάκσμι) είναι η Ινδουιστική Θεά του πλούτου, της τύχης και ευημερίας.
Επίσης, είναι η σύζυγος και shakti (शक्ति / "δύναμη, ικανότητα, αντοχή, προσπάθεια, ενέργεια, δυνατότητα" / η αρχέγονη κοσμική ενέργεια) του Vishnu (विष्णु / Βισνού).

Ένας Vaishnava μύθος (वैष्णववाद, Vaishnavism ή Vishnuism) συνδέει το Ιερό Ώκιμο (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) με την Samudra Manthana (समुद्रमन्थन), την Θεογονική Αναταραχή του Κοσμικού Ωκεανού από τους Puranas (पुराण / Πουράνες / Αρχαίες Θεότητες του Ινδουισμού) και τους Asuras (असुर / Ασούρας / Θεϊκές Οντότητες και Ημίθεοι με σκοτεινή συμπεριφορά / Δαίμονες).

Στο τέλος της Samudra Manthana (समुद्रमन्थन), ο Dhanvantari (धन्वन्तरि / ο Θεός της Ιατρικής και Αβατάρος του Vishnu / ο Θεός της Ayurveda) ξεπροβάλλει από τον Ωκεανό, κρατώντας στα χέρια του, Amrita (अमृता / το ελιξήριο της αθανασίας).
- Ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) το προμήθευε στους Θεούς, όταν οι Δαίμονες προσπάθησαν να του το κλέψουν.
Τότε, ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) άφησε δάκρυα χαράς, η πρώτη σταγόνα τους, έπεσε στο Amrita (अमृता) και μεταμορφώθηκε σε Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi).

Ο Tulsi Vivah (तुलसी विवाह), είναι ο τελετουργικός γάμος του Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) με τον Θεό Shaligram (शालीग्राम / απολιθωμένο κέλυφος, που συνήθως συλλέγεται από τις κοίτες ποταμών ή από τις όχθες του ποταμού Gandaki στο Nepal) ή με τον Vishnu (विष्णु / Βισνού) ή με τον Αβατάρο του (अवतार / Avatar), τον Sri Krishna (कृष्ण).

Ο γάμος του Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) σηματοδοτεί το τέλος της Εποχής των Μουσώνων και την έναρξη της Εποχής των Γάμων στον Ινδουισμό (हिंदू धर्म).
Η τελετουργική εορτή λαμβάνει χώρα κάποια ημέρα μεταξύ της Prabodhini Ekadashi (देव प्रबोधिनी एकादशी / Devottha Ekadashi / η ενδεκάτη ή δωδεκάτη σεληνιακή ημέρα του φωτεινού δεκαπενθημέρου του Ινδουιστικού μήνα, कार्तिक, Kartik) και της Kartik Purnima (कार्तिक पूर्णिमा / της Πανσελήνου του μήνα).

Η συγκεκριμένη ημέρα σηματοδοτεί επίσης, το τέλος της τετράμηνης περιόδου της Cāturmāsya (चातुर्मास, Chaturmas), που πιστεύεται ότι ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) κοιμάται.
Η Cāturmāsya (चातुर्मास, Chaturmas) θεωρείται δυσοίωνος για γάμους και άλλες τελετές.

Το τελετουργικό Άναμα των Λαμπτήρων κάθε σούρουπο κατά την διάρκεια του μήνα Kartik (कार्तिक / Καρτίκ), περιλαμβάνει την λατρεία του Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi), το οποίο θεωρείται πηγή ευδαιμονίας για το σπίτι.

Μάλιστα οι Vaishnavas (वैष्णव सम्प्रदाय / Βαϊσνάβας) ακολουθούν την καθημερινή λατρεία του Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) κατά την διάρκεια του Kartik (Καρτίκ / कार्तिक).

Το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) λατρεύεται ως Θεά του Ινδουισμού (हिंदू धर्म) και κάποιες φορές, θεωρείται σύζυγος του Vishnu (विष्णु / Βισνού), με το επίθετο "Vishnupriya" (विष्णुप्रिया / "η αγαπημένη του Vishnu").
Σύμφωνα με την Padma Purana (पद्म पुराण / ιερό κείμενο του Ινδουισμού), το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) ήταν μία γυναίκα που ονομαζόταν Vrinda (वृंदा / Βίντρα).
Αυτή ήταν παντρεμένη με τον Asura Βασιλιά (असुर / Ασούρα / Θεϊκή Οντότητα με σκοτεινή συμπεριφορά / Δαίμων), Jalandhar (जलन्धर / चलन्तरण, Chalantarana), ο οποίος λόγω της ευλάβειας και της αφοσίωσης της, στον Vishnu (विष्णु / Βισνού), έγινε αήτητος.
Ακόμη και ο Shiva (शिव / Σίβα) δεν μπορούσε να νικήσει τον Jalandhar (जलन्धर / चलन्तरण, Chalantarana), ο οποίος ζήτησε από τον Vishnu (विष्णु / Βισνού) να βρει μία λύση.
Ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) πήρε την μορφή του Jalandhar (जलन्धर / चलन्तरण, Chalantarana) και ξεγέλασε την Vrinda (वृंदा / Βίντρα), αγγίζοντας την.
Αυτή κατάλαβε ότι δεν ήταν ο άνδρας της, αλλά ο Vishnu (विष्णु / Βισνού).
Αυτό κατέστρεψε την αγνότητα της.
Με κατεστραμμένη την αγνότητα της, ο Jalandhar (जलन्धर / चलन्तरण, Chalantarana) έχασε την δύναμη του και σκοτώθηκε από τον Shiva (शिव / Σίβα).
Τότε, η Vrinda (वृंदा / Βίντρα) καταράστηκε Vishnu (विष्णु / Βισνού) να γίνει Shaligram (शालीग्राम / απολιθωμένο κέλυφος) και να χωριστεί από την γυναίκα του, Lakshmi (लक्ष्मी / Λάκσμι)
Αυτό εκπληρώθηκε αργότερα, όταν ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) μεταμορφώθηκε σε μαύρη πέτρα, Shaligram (शालीग्राम / για την ακρίβεια, σε απολίθωμα) και στον Rama (राम / Ράμα) Αβατάρο του (अवतार / Avatar / η φυσική εμφάνιση ή η μετενσάρκωση μιας Θεότητας στην Γη), όπου χωρίστηκε από την σύζυγο του, Sita (सीता / Αβατάρος της Sri Lakshmi / η Θεά του καλού χαρακτήρα, της καλής τύχης, της ευδαιμονίας, της επιτυχίας και της ευτυχίας), η οποία απήχθη από τον Asura King (असुर / Δαίμων), Ravana (रावण).
Στην συνέχεια, η Vrinda (वृंदा / Βίντρα) πνίγηκε, πέφτοντας στον Ωκεανό και οι Θεοί (ή ο ίδιος, ο Vishnu) μεταμόρφωσαν την ψυχή της, σε φυτό, το οποίο εφεξής θα ονομαζόταν: Tulsi / Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi).
Σύμφωνα με μία προσευχή, ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) παντρεύεται την Vrinda (वृंदा / Βίντρα) στην επομένη γέννα της. 
Ο Vishnu (विष्णु / Βισνού) - με την μορφή του Shaligram (शालीग्राम) - παντρεύτηκε την Tulsi / Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) την Prabodhini Ekadashi (देव प्रबोधिनी एकादशी / Devottha Ekadashi / η ενδέκατη ή δωδέκατη Σεληνιακή ημέρα του φωτεινού δεκαπενθημέρου του Ινδουιστικού μήνα, कार्तिक, Kartik)
Για να τιμηθεί αυτό το γεγονός, γίνεται η τελετή του Tulsi Vivah (तुलसी विवाह).

Το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) έχει και μία ιερότερη σημασία για τους Ινδουιστές.
Νερό αναμεμειγμένο με τα πέταλά του, δίνεται στους ετοιμοθάνατους, για να ανυψωθούν οι απελθούσες ψυχές τους, στον Παράδεισο.

Στην Ινδουιστική λατρεία χρησιμοποιούνται δύο τύποι Ιερού Ώκιμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi):
- Το Rama Tulsi (राम तुलसी) που έχει ανοιχτά πράσινα φύλλα και είναι μεγαλύτερο σε μέγεθος.
- Το Siama Tulsi (हनुमान् तुलसी) που έχει σκουρόχρωμα πράσινα ή βαθειά κόκκινα φύλλα και είναι απαραίτητο στις τελετές του Hanuman (हनुमान्).

Πολλοί Ινδουιστές έχουν φυτέψει Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) μπροστά ή δίπλα από το σπίτι τους, σε ειδικές γλάστρες.
Παραδοσιακά, το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) φυτεύεται στο κέντρο της κεντρικής αυλής των Ινδουιστικών σπιτιών.

Επίσης, το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) φυτεύεται δίπλα από τους Ναούς του Hanuman (हनुमान्), ιδιαιτέρως στο Varanasi (वाराणसी / Βαρανάσι / Ιερή πόλη στην Ινδία).

Οι Vaishnavas (वैष्णव सम्प्रदाय / Βαϊσνάβας) χρησιμοποιούν Ινδουιστικά Ροζάρια / Japamala (जपमाला / Mālā) φτιαγμένα από κλαδιά και ρίζες Ιερού Ωκίμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi), που θεωρούνται σημαντικά σύμβολα πίστης.
Μάλιστα, έχουν συνδεθεί τόσο σθεναρά με τους Vaishnavas (वैष्णव सम्प्रदाय / Βαϊσνάβας), ώστε οι ακόλουθοι του Vishnu (विष्णु / Βισνού) να είναι γνωστοί και ως: "αυτοί που κουβαλούν το tulsi γύρω από τον λαιμό τους".

Οι μοναχοί του Θιβέτ, χρησιμοποιούν Japamala (जपमाला / Mālā / Ινδουιστικά Ροζάρια) φτιαγμένα από λευκές ηφαιστειακές πέτρες, που δημιουργήθηκαν από το μάγμα της γης του Kunlun (कुनलुन पर्वत / Ashikule / το ορεινό σύμπλεγμα που βρίσκεται στο βορειοδυτικό Θιβέτ) και που είναι αρωματισμένες με το αιθέριο έλαιο του Ιερού Ωκίμου (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi).
Πιστεύουν ότι η έντονη ενέργεια αυτού του μοναδικού αρώματος, βοηθά τις ανθρώπινες ψυχές να πλησιάσουν το Θείο.
Επίσης, θεωρούν ότι έλκει τις κοσμικές ευλογίες για ευημερία και καλοτυχία.

Το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) χρησιμοποιείται στις πρακτικές της Ayurveda (आयुर्वेदः / ένα σύστημα Ιατρικής με ιστορικές ρίζες στην Ινδική Υποήπειρο / ένας τύπος εναλλακτικής Ιατρικής) και της Siddha (சித்த மருத்துவம், citta maruttuvam / ένα σύστημα παραδοσιακής Ιατρικής που προέρχεται από την Αρχαία Tamilakam ή Tamil Nadu στην Νότιο Ινδία και την Sri Lanka).

Παραδοσιακά, το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) πίνεται ως αφέψημα που παρασκευάζεται από την αποξηραμένη σκόνη του ή από τα φρέσκα φύλλα του, αλλά και αναμεμειγμένο με Ghee (घृत / Ghṛta / είδος κλαριφιέ βουτύρου που έχει τις ρίζες του, στην Αρχαία Ινδία).

Για αιώνες, το Ιερό Ώκιμον (ऑसीमम सैक्टम, Ocimum Sanctum / असुरासा, Asurasa / तुलसी, Tulsi - Tulasi) θεωρούταν ως "το βότανο των μαγισσών" ("Herba Veneficus").

OCIMUM SANCTUM SOLI DHARMA